Dotační program:" Podpora aktivit v oblasti rizikových projevů chování u dětí a mládeže na školní rok 2016/2017"

Odkaz na fotogalerii jednotlivých témat:

Téma zdravá strava

Téma: Alkohol není náš kamarád
http://zstesinska.rajce.idnes.cz/Alkohol_je_nas_nepritel/




Dotační program: " Podpora enviromentálního vzdělávání, výchovy a osvěty pro školní  rok 2016/2017"

Odkaz na fotogalerii jednotlivých témat:







OSTRAVA !!!
V letošním roce 2016 jsme získali dotaci od Statutárního města Ostravy na projekt "Učíme se žít "
Tento projekt je zaměřený na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou gramotnost. Celková dotace činí 20 000,- Kč.

Pracujeme s nářadím
CZ.1.07/1.1.00/57.0606 
Tento projekt jsme získali v rámci výzvy 57

Hrajeme si s písmenky
CZ.1.07/1.1.00/56.0777
Tento projekt jsme získali v rámci výzvy 56.


OSTRAVA !!!
V letošním roce 2015 jsme získali dotaci od Statutárního města Ostravy na projekt "Učíme se žít II"
Tento projekt je zaměřený na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou gramotnost. Celková dotace činí 20 000,- Kč.

Nadační fond Vítkovice Steel 2014

Podařilo se nám získat dotaci 202 000,- Kč na vybavení Stimulačního a terapeutického prostoru. Z této dotace jsme vybavili multismyslovou místnost pomůckami na stimulaci zraku, sluchu, hmatu, projektor a plno dalších zajímavých pomůcek. Další část nám pomohla vybavit prostor na terapie.


Projekt RESTART

Ve školním roce 2014/2015 jsme se stali partnery projektu RESTART

Název projektu RESTART
reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0004

Nadační fond AGEL

Získali jsme příspěvek 20 000,- na vybavení snouzelenu. Pořídili jsme terapeutický buben a další malé bubínky a jiné hudební nástroje.



MODERNÍ VÝUKA NEZÁVISLE NA TYPU POSTIŽENÍ II

Od března 2012 běží na naší škole projekt  z Operačního programu Vzdělávání 
pro konkurenceschopnost na projekt: "Moderní výuka nezávisle na typu postižení II.

Díky těmto finančním prostředkům můžeme uskutečnit tyto aktivity:

Interaktivní výuka: 

  •  nové ozvučení na interaktivních tabulích
  •  interaktivní stůl
  •  dotykové monitory

Rehabilitační péče:

  • fyzioterapie
  • ergoterapie
  • canisterapie
  • aromaterapie
  • kraniosakrální terapie
  • bazální stimulace
  • orofaciální stimulace
  • polohování 

Semináře pro pedagogy:

  • kraniosakrální terapie 1.- 4. díl
  • bazální stimulace prohlubující kurz


V listopadu 2009 naše škola získala finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání 
pro konkurenceschopnost na projekt: "Moderní výuka pro všechny nezávisle na typu postižení.

Co zajímavého se díky těmto prostředkům podaří uskutečnit?

  • Nové vybavení - díky projektu můžeme školu vybavit interaktivními tabulemi a dotykovými monitory, které jsou velmi vhodné pro naše žáky se speciálními potřebami při vzdělávání a zároveň pořídit pomůcky pro různé druhy terapií podporujících výuku.
  • Semináře pro pedagogy - v rámci projektu proběhnou kurzy a semináře pro pedagogy v nejnovějších, ale ověřených a účinných metodách a technikách práce s žáky. Pedagogové pak budou tyto naučené metody a techniky uplatňovat ve výuce našich žáků.
  • Semináře pro rodiče - zlepšení podmínek při vzdělávání žáků chceme také podpořit organizováním seminářů pro rodiče, na kterých budou odborníci z různých oborů rodiče informovat, jak nejlépe postupovat při nejrůznějších činnostech a aktivitách s dětmi, o nových metodách při rehabilitaci, zvládání stresu či agresivity, ap.
  • Výukové výlety – uskuteční se výjezdní pobyty rodičů s dětmi, na kterých budou rodičům prakticky předvedeny některé používané postupy u jejich dětí, které si budou moci vyzkoušet a sami osvojit tak, aby je uměli účinně a efektivně používat ve prospěch vývoje svých dětí a eliminovalo se jejich chybné provádění.


I

Projekt: Centra integrované podpory v MSK a podpora vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

reg.číslo CZ.1.07/1.2.00/14.0029

příjemce dotace – Moravskoslezský kraj

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky“

V rámci tohoto projektu se Speciálně pedagogické centrum při ZŠ Těšínská 98, Slezská Ostrava, transformuje na Centrum integrované podpory pro žáky s mentálním postižením

Rozpočet projektu pro naše SPC: 1.240.177,60 Kč

Cílové skupiny projektu:

o        Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v Moravskoslezském kraji

o        Rodiče žáků se zdravotním postižením

o        Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení v Moravskoslezském kraji

 Centrum integrované podpory bude zajišťovat poradenské, intervenční a metodické služby pro klienty s mentálním postižením (dále jen MP), jejich rodiče a pedagogické pracovníky v okresech Ostrava a Frýdek-Místek.

Došlo k rozšíření činnosti centra o řadu aktivitindividuální a skupinové činnosti s klienty (individuální reedukace, individuální terapie - krmení, podpůrné psychologické vedení, semináře pro rodiče), činnosti určené pedagogickým pracovníkům (kurzy, workshopy, prezentace pomůcek, metodická podpora, konzultace).

Pro dosažení této transformace byly v rámci projektu realizovány odborné vzdělávací kurzy:

  • Bukofaciální stimulace – kurz pro partnerská SPC

lektor: Mgr. Silvie Vaňková, speciální pedagog-logoped

náplň kurzu: Anatomie a fyziologie orofaciálního ústrojí. Rozbor krmení u zdravého a postiženého dítěte. Příčiny a symptomy problémů s krmením u dětí. Jak polohovat dítě u krmení, doporučení vhodných pomůcek pro krmení. Praktická cvičení, videoukázky, kazuistiky.

Místo konání: ZŠ Těšínská 98, Ostrava-Slezská Ostrava

  • Rozvoj školních dovedností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – kurz pro pedagogy ZŠ, MŠ

lektoři: Mgr. Hana Lidvinová, speciální pedagog, Mgr. Barbora Augustinská, speciální pedagog

náplň kurzu: Orientace v odborných zprávách poradenských zařízení, rozvoj a možnosti reedukace všech oslabených funkcí, které žák potřebuje k úspěšnému zvládnutí školních dovedností – psaní, čtení a počítání. Možnosti využití didaktických pomůcek, pracovních listů a odborné literatury. Praktické ukázky činností se žákem.

Místo konání: ZŠ Těšínská 98, Ostrava-Slezská Ostrava

  • Rozvoj komunikačních dovedností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – kurz pro pedagogy a rodiče klientů s mentálním postižením

lektor: Mgr. Silvie Vaňková, speciální pedagog-logoped

náplň kurzu: Fyziologický vývoj řeči a narušený vývoj řeči u dětí s MP, terminologie a nejčastější poruchy řeči u dětí s MP. V praktické části metody a postupy, jak rozvíjet řeč dětí s MP. Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků s MP.

Místo konání: ZŠ Těšínská 98, Ostrava-Slezská Ostrava

  • Úspěšná integrace žáka s mentálním postižením – kurz pro pedagogy

lektoři: Mgr. Blanka Šarajová, speciální pedagog, Mgr.Dagmar Běnková, speciální pedagog

náplň kurzu: Integrace a její opora v legislativě. Smysl, podmínky a průběh integrace. Individuální vzdělávací plán integrovaného žáka, tvorba plnění plánu, vyhodnocení IVP. Spolupráce učitele s asistentem pedagoga, s pracovníky SPC. Příklady dobré praxe. Praktické ukázky.

Místo konání: ZŠ Těšínská 98, Ostrava-Slezská Ostrava

Hlavní činnosti Centra integrované podpory pro klienty s MP

Všechny uvedené aktivity probíhají od května r.2010 a zájemci – rodiče se mohou objednat na tel.č. 596 238 036 nebo na emailové adrese: spc@specskoly.com

  Nácvik sluchové percepce

Individuální terapie zaměřená na rozvoj sluchové pozornosti, diferenciace a paměti, využití speciálních pomůcek a počítačových programů při terapii. Opakovaná sezení s klienty, konzultace a instruktáž s jejich rodiči.

Lektor: Mgr.Augustinská.

 Příprava na psaní žáků, grafomotorika

Individuální terapie zaměřená na uvolňování ruky, pracovní návyky při kreslení, jak motivovat žáka ke kreslení, úchop psacího náčiní, uvolňovací grafomotorická cvičení, vytváření podmínek vedoucích ke kompenzaci obtíží. Využití speciálních pomůcek při terapii. Opakovaná sezení s klienty, konzultace a instruktáž s jejich rodiči.

Lektor: Mgr. Šarajová

 Nácvik grafomotoriky, vizuomotoriky, zrakové percepce

Cílem této terapie je rozvoj rozumových schopností, zrakového vnímání, výtvarných a pracovních činností, jemné motoriky a komunikace za využití speciálních pomůcek. Opakovaná sezení s klienty, konzultace a instruktáž s jejich rodiči.

Lektor: Mgr. Lidvinová

  • Nácvik sluchové a zrakové percepce, vizuomotoriky, grafomotoriky

Individuální terapie zaměřená na rozvoj rozumových schopností, zrakového a sluchového vnímání, bazální stimulaci u těžce handicapovaných klientů, rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky, využívání speciálních pomůcek, vytváření podmínek vedoucích ke kompenzaci obtíží. Opakovaná sezení s klienty, instruktáž s jejich rodiči. Lektor: Mgr. Běnková

  • Individuální terapie s žákem a jeho pedagogem zaměřená na terapeutické krmení

Pedagogové žáků s MP se seznámí s příčinami a symptomy problémů s krmením, naučí se správně posadit svého žáka a vybrat pro něj pomůcky pro krmení, usnadnit a zkvalitnit dítěti příjem a zpracování potravy, podpořit vývoj motorických dovedností v orofaciální oblasti a v neposlední řadě zajistit bezpečnost dítěte (prevence aspirací, zvracení apod.). Opakovaná sezení s klienty, instruktáž s jejich pedagogy a pedagogickými asistenty.

Lektor: Mgr. Vaňková

  • Podpůrné psychologické vedení žáků s MP

Aktivita psychologů SPC se bude orientovat na diagnostiku žáka s poruchou chování, jeho rodinného zázemí a třídního kolektivu. Bude zaměřena na krizovou intervenci, dlouhodobou terapii žáka a jeho rodiny, event. práci s třídou. Využívány jsou různé relaxační techniky.

Lektoři: Mgr. Sýkorová, Mgr. Pospíšilová, Mgr. Halamová


Výstupy klíčových aktivit:

Činností Centra integrované podpory a realizací projektových aktivit dojde ke zkvalitnění a rozšíření nabídky poradenských, intervenčních i metodických služeb Speciálně pedagogického centra.

Centrum integrované podpory poskytne metodickou pomoc a podporu jak pedagogům ve specializovaných třídách u žáků individuálně integrovaných, tak rodičům těchto žáků.

Výstupy z aktivit centra budou součástí „Sborníku příkladů dobré praxe“, ve kterém budou zastoupeny praktické zkušenosti z práce se žáky s různými druhy postižení.

SPC projekt _dr


11. 5. 2009 - Získány granty od Statutárního města Ostravy

Od Statutárního města Ostravy jsme získali granty na uskutečnění:
  • Městského kola soutěže v recitaci
  • Městského kola v puzzliádě
  • 2. ročníku výtvarné soutěže (téma: "Rodina")
08. 9. 2008 - Dotace ministerstva školství na rozvoj EVVO

Zhodnoceni projektu enviromentální výchovy na školní rok 2007/2008-07-15
Únor
V tomto měsíci jsme začali podrobněji připravovat projekt, vyhledávali jsme vhodná místa na přednášky, exkurze.

Březen

Během tohoto měsíce jsme objednávali jednotlivé akce projektu - exkurzi do záchranné stanice v Bartošovicích - přednášku pracovníků ze záchranné stanice v Bartošovicích - exkurzi do OZO - organizace školy v přírodě - naplánování dopravní soutěže - domluvení termínu výletu k mysliveckému sdružení Vratimov - naplánování tvůrčího workschopu na téma co jsme viděli v přírodě, jak se dá kouzlit s přírodním materiálem, a druhý na téma jak třídíme odpady a co se dá z nich všechno vyrobit. Všechny akce jsme zařadili do harmonogramu.

Duben

Tento měsíc jsme uskutečnili plánovanou exkurzi do firmy OZO. Akce se zúčastnilo celkově 45 osob. Z toho pedagogický doprovod -11, rodiče - 5, žáků - 29. Výklad byl uzpůsoben mentálních schopnostem našich žáků, které plně zaujal. Měli jsme možnost zhlédnout a projít se areálem OZO a bylo nám vysvětleno a ukázáno jak se zpracovávají odpadky a proč je dobré třídit odpad. Děti se také mohli vyfotit u popelářských aut. Po návratu jsme z krabiček od čajů s dětmi vyráběli popelnice a děti si tak mohou neustále osvěžovat třídění odpadu. Podle ohlasů některých rodičů děti mají zájem po této exkurzi doma třídit odpad. Ve škole také tento měsíc proběhla dopravní soutěž, kde si děti vyzkoušeli poznávat značky,
závodit na koloběžkách, ale také se dozvěděli o alternativních prvcích v dopravě a jak se dopravovat, aby to bylo zdraví prospěšné a méně škodlivé pro ovzduší.

Květen

V polovině měsíce proběhla škola v přírodě na rekreačním středisku v Rozpitém, které se nachází na konci údolí a děti jsou tak týden obklopeni přírodou. Každý den se podnikali přírodovědné vycházky do okolních lesů a při té příležitosti sbírali přírodní materiály, se kterými jsme dále pracovali. Každý den probíhal nějaký workschop např. malování na kamínky, skládání obrázků ze šišek a klacíku, poznávání stromů a kytiček dle obrázku, malování na téma :Jak vidím přírodu okolo sebe a mnoho dalších zajímavých činností. S dětmi jsme prováděli pozorování přírody a zvířátek v ní. Když bylo špatné počasí tak jsme také využili knížek s tématikou přírody. Po návratu ze školy v přírodě proběhla vědomostní soutěž, která obsahovala otázky jak z přírody tak z oblasti třídění odpadu. Otázky byli uzpůsobeny rozumovým schopnostem našich žáků.

Červen

Na začáteku měsíce jsme navštívili záchrannou stanici v Bartošovicích, kde žáci byli seznámeni s tím jaké hrozí nebezpečí ptákům v okolí lidských obydlí a jaké jsou možnosti jejich ochrány. Děti si také mohli prohlédnout z blízka ptáky (krkavec, poštolka, sovy, výr, čáp černý, volavku a mnoho dalších ). Vzhledem k tomu, že je zde terén přístupný i pro vozíčkáře a autobusem jsme jeli přímo od školy mohli tuto exkurzi s námi absolvovat také vozíčkáři. Po prohlídce stanice a přednášce jsme si prohlídli okolí zámečku u kterého roste největší Platan v naší republice. Akce se účastnili také rodiče, kteří exkurzi velmi chválili a byli rádi za získané podněty, které mohou využít při trávení volného času se svými dětmi. V tomto měsíci jsme také absolvovali přednášku na téma zvířata v lesích kolem nás. Opět vše bylo přizpůsobeno rozumovým schopnostem našich dětí, které to velmi zaujalo a myslíme si, že si z toho odnesli hodně pozitivních zážitků. Na závěr roku jsme podnikli jednodenní výlet k mysliveckému sdružení do Vratimova, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. Vždy na podzim sbírají děti kaštany, které slouží jako krmivo přes zimu pro zvířata a v létě jedeme k nim na výlet a děti jsou zde seznamováni s různými zvířaty a jejich zvyky. Pro děti měli myslivci připravené různé soutěže jako například poznávání zvířat podle obrázku, určení potravy daného zvířete, střelba na terč poznávání stop zvířat a mnoho dalšího. Po návratu jsme dali možnost dětem své zážitky namalovat a vzniklo plno pěkných obrázků.

Vzhledem k některým druhům postižení našich žáků (tělesné a smyslové) jsme po celou dobu

vyráběli pomůcky tak, aby byly vhodné pro naše žáky. Např. laminování obrázků a přidělávání krabiček k nim pro lepší úchop, převádění a laminování obrázků do černobílé podoby pro zrakově postižené, barevné označení skupin obrázků pro lepší orientaci dětí při práci s obrázky, výroba popelnic na nácvik třídění odpadu a další. Ve výtvarných a pracovních výchovách si děti vyráběli pomůcky na soutěže z odpadních materiálů (kelímky od jogurtu, obaly od kinder vajíček, papírové tácky, PET láhve atd. Proběhlo také vzdělávání pedagogických pracovníků na téma ekoateliér. Celkově můžeme zhodnotit velmi kladně celý projekt a to na základě zájmu našich žáků o danou problematiku, ale i zpětných reakcí rodičů a pedagogů při průběžném ověřování získaných znalostí. Vědomostní testík většina dětí udělal bez chyby. Proto by jsme chtěli i příští rok v podobném projektu pokračovat a navíc zkušenosti z tohoto projektu využijeme při zpracování školského vzdělávacího programu.

Ke stažení v PDF: Dotace ministerstva školství na rozvoj EVVO / 2008 - (PDF 39 kB)

SelectionFile type iconFile nameDescriptionSizeRevisionTimeUser
ċ

Stáhnout
GNU GPL licence verze č. 2  1 kB verze 1 7. 2. 2010 2:57 Jarka CZ
ċ

Stáhnout
Informace o grantu, 2009  88 kB verze 1 10. 2. 2010 6:44 Jarka CZ
Comments